Villkor
§1 ALLMÄNT
Genom att bli en kund hos Gourmethem, godkänner du nedanstående villkor.
Villkoren styr samtliga aspekter som omfattas av dessa föreskrifter. Gourmethem förbehåller sig rätten att uppdatera och revidera dessa villkor. I specifika inköpssituationer, som erbjudanden, kan andra villkor vara tillämpliga och kommer då att komplettera nedanstående villkor.
Gourmethem har rätt att häva ett köp om det föreligger misstankar om bedrägeri eller om beställaren har en betalningsanmärkning. Priser kan justeras regelbundet, liksom produktinformation och annat innehåll på webbplatsen. Eventuella ändringar kommer att meddelas på webbplatsen. Vi förbehåller oss rätten att avsluta försäljning, ändra innehåll och korrigera eventuella felaktigheter på webbplatsen.
Om du har några frågor om våra villkor, tveka inte att kontakta oss på 031-23 7000 eller info@webshop.kvillessaluhall.se .
§2 BESTÄLLNING
Du kan göra din beställning via gourmethem.se eller genom att kontakta någon av Gourmethems representanter.
§3 LEVERANS
Gourmethems produkter levereras till din dörr, enligt den adress du angav vid beställningen, eller vid faktura till din folkbokföringsadress. Normalt utförs leveranser mellan 17:00–22:00. Variationer kan inträffa, och vid leveranser före 17:00 kommer den specifika leveranstiden att meddelas i förväg. Om du inte är hemma vid leveranstidpunkten kommer vi att kontakta dig via sms eller telefon. Därefter lämnar vi leveransen utanför den angivna adressen. Ansvaret för leveransen övergår då till dig som kund, och Gourmethem ansvarar inte för eventuell stöld eller skador på leveransen som orsakats av väderförhållanden. Du kan enkelt hantera dina leveranser genom ditt konto. Vid eventuella inloggningsproblem, var god kontakta oss.
Vi strävar alltid efter att leverera senast kl. 22:00. Vid oförutsedda händelser eller dåliga väderförhållanden kan leveransen försenas och leverans efter kl. 22:00 kan bli aktuell. I sådana fall kommer vi alltid att kontakta dig före kl. 22:00 för att samråda om detta är acceptabelt eller om en ändring av leveransdagen behövs.
Gourmethem ser till att produkterna alltid levereras i en obruten kylkedja och bibehålls vid korrekt temperatur hela vägen fram till leverans. När leveransen lämnas utanför din dörr, ansvarar du som kund för att upprätthålla kylkedjan.
§4 REKLAMATION
Det är viktigt att du noggrant kontrollerar varorna vid leveransen för att säkerställa att inga skador har uppstått under transporten och att vakuumförpackningarna är i gott skick. Köttvaror som har skickats ut accepteras inte för retur utan godkännande från Gourmethem. Eventuella klagomål eller anmärkningar måste göras samma dag eller dagen efter leveransen. Vid felaktiga varor kommer de att ersättas i första hand med nya produkter eller en kredit för nästa leverans. Senare inkomna klagomål kommer inte att godkännas, såvida inte reklamationen är av sådan natur att undantag kan göras. Felet bör rimligen ha uppstått under hanteringen hos Gourmethem.
§5 PRISER
Alla priser anges i SEK och inkluderar moms.
§6 BETALNING
Betalning kan göras med hjälp av Klarna Checkout, Villkoren för Klarna Checkout går att läsa här: Klarnas villkor.
§7 INNEHÅLL
Gourmethems produkter är alltid från Vi strävar alltid efter att packa och portionera nära den angivna vikten, men det är en konst och vikten blir aldrig exakt. Den totala vikten på lådan kan variera med upp till 5%, och varje enskild detalj kan variera med upp till 15%.
Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i lådan, till exempel vid slutförsäljning. Vi avser dock att kommunicera med kunden vid större förändringar och antingen erbjuda en ersättningsprodukt eller ändra leveransdagen.
§8 ÅNGERRÄTT
Kunden har rätt att ångra sitt köp fram till tre dagar före leveransdagen. Gourmethems lådor omfattas inte av ångerrätten enligt Distansavtalslagen (2005:59). Mer information om varor och tjänster som undantas från ångerrätten finns på Konsumentverkets webbplats: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/
§9 KUNDSERVICE
Om du behöver hjälp med din beställning, har synpunkter eller frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon: 031-23 7000 eller via e-post till info@webshop.kvillessaluhall.se .
§11 FORCE MAJEURE
Vi förbehåller oss rätten att inte kunna leverera på grund av omständigheter som är utanför vår kontroll och inte går att förutsäga, såsom krig, krigsliknande situationer, arbetskonflikter, strejk, brand, extremt väder, katastrofer eller liknande händelser.
Kontaktinformation
Adress: Södra Vägen 24,
412 54, Göteborg
Telefon: 031-23 7000
E-post: info@webshop.kvillessaluhall.se